TMLIRP Deploys Guidewire System for Claims Management

AUSTIN Texas and FOSTER CITY Calif., 7 maio, 2015

Texas Municipal League Intergovernmental Risk Pool (TMLIRP), a provider of risk financing and loss prevention services to Texas municipalities and other units of local government, and Guidewire Software, Inc. (NYSE: GWRE), a provider of software products to Property/Casualty insurers, today announced that TMLIRP has deployed Guidewire ClaimCenter® as its new claims management system.

TMLIRP deployed ClaimCenter to replace its existing claims systems and enhance its operational efficiencies. TMLIRP is in production and functional for the past 7 months with ClaimCenter for all claims across all lines of business.

“We congratulate TMLIRP on successfully completing their ClaimCenter implementation,” said Mike Polelle, chief delivery officer, Guidewire Software. “We are honored to have played a role in TMLIRP’s business transformation journey.”

Guidewire ClaimCenter is an end-to-end claims management system, built from the ground up to meet the specific needs of today’s Property/Casualty insurers. ClaimCenter’s flexible business rules enable claims organizations to define, enforce, and continually refine their preferred claim handling practices in order to optimize and monitor their claim processes. ClaimCenter is in use by insurers of all sizes across all product lines to improve speed and accuracy, reduce loss adjustment expense, and enable proactive management of claims. ClaimCenter is available as a standalone system or as part of Guidewire InsuranceSuite™, and can be integrated to an insurer’s legacy systems or third party applications.

Sobre os softwares da Guidewire

A Guidewire é a plataforma de confiança das seguradoras de P/C para engajamento, inovação e crescimento eficientes. Combinamos aplicativos digitais, core, análise de dados e machine learning para oferecer nossa plataforma em um serviço em nuvem. Mais de 540 seguradoras em 40 países, desde novas empresas no mercado até as maiores e mais complexas do mundo, operam com produtos Guidewire.

Como parceiro de nossos clientes, evoluímos constantemente para viabilizar o seu sucesso. Temos orgulho de nosso histórico inigualável de implementações, com mais de 1.600 projetos bem-sucedidos, desenvolvidos com o apoio do maior ecossistema de parceiros e equipe de P&D do setor. Nosso marketplace disponibiliza centenas de aplicativos que aceleram a integração, a localização e a inovação.

Para mais informações, visite www.guidewire.pt e siga-nos no X (anteriormente conhecido como Twitter) e LinkedIn.

Contato de mídia global

Contate-Nos