Hays Companies Leverages Guidewire Predictive Analytics

Workers’ comp brokerage customers utilizing advanced predictive analytics
MINNEAPOLIS Minn. and FOSTER CITY, 13 marzo, 2017

Hays Companies, one of the fastest growing, privately-held risk management, insurance, and employee benefits advisors in the country, and Guidewire Software (NYSE: GWRE), a provider of software products to the Property and Casualty (P&C) insurance industry, today announced that Hays Companies is utilizing Guidewire Predictive Analytics™ for Claims as an integral part of their Risk Management practice.

“We have been utilizing our Guidewire predictive modeling tool for over a year now to help our clients proactively manage their claims, and we have received a lot of positive feedback. By taking a proactive approach on claims management as early as day one, we have been able to provide key insight into which claims could potentially become severe,” said David Britt, Executive Vice President, Hays. “We are excited to continue our partnership with Guidewire, and work with them to expand our model even further.”

“We’re very pleased to be the analytics solution of choice for this initiative at Hays,” said Mike Polelle, chief delivery officer, Guidewire Software. “Hays Companies’ implementation of a predictive severity score into the claims administration process takes Workers’ Compensation claims management to a whole new level.”

Sobre Guidewire

Guidewire es la plataforma en la que las compañías de seguros generales confían para comunicarse, innovar y crecer de manera efectiva. Combinamos digital, core, el análisis y la inteligencia artificial en nuestra plataforma como servicio en la nube. Más de 400 aseguradoras, desde nuevas empresas hasta las más grandes y complejas del mundo, funcionan con Guidewire.

Como socio de nuestros clientes, evolucionamos continuamente para garantizar su éxito. Estamos orgullosos de nuestro historial de implementación sin igual, con más de 1,000 proyectos completados con éxito, respaldados por el equipo de I + D más grande y el ecosistema de socios más amplio de la industria. Nuestro marketplace tiene cientos de aplicaciones que aceleran la integración, localización e innovación.

Para obtener más información, visite nuestro sitio web www.guidewire.fr. Síguenos en Twitter: @Guidewire_PandC.