Markel Expands Use of Guidewire Predictive Analytics

FOSTER CITY, 4 octubre, 2017

Guidewire Software (NYSE: GWRE), a provider of software products to the Property and Casualty (P&C) insurance industry, today announced that Markel has expanded its use of Guidewire Predictive Analytics™ within its workers Compensation business. The workers compensation program of Markel, which serves 80,000+ policyholders across 42 states, is leveraging Predictive Analytics for Claims’ modeling for its business.

“Companies like Markel have to compete in a challenging and changing environment,” said Mike Polelle, Chief Delivery Officer, Guidewire. “We are honored that such a talented team looks to Guidewire Predictive Analytics to help them find innovative ways to improve their business to adapt and succeed in such a dynamic environment.”

“I am pleased with the expansion efforts and look forward to leveraging Guidewire Predictive Analytics more broadly,” explained James Gregg, Senior Director of Analytics, Markel.

Guidewire Predictive Analytics™ turns data into actionable insights, empowering insurers to make data-driven decisions through-out the insurance lifecycle. It helps general insurers adapt and succeed as they progress along their journeys to becoming organizations driven by data and analytics. By building predictive models from multiple data sets, analyzing model output, and deploying predictive models to provide front-line guidance to decision makers, insurers can realize significant reductions in loss ratio and expenses while growing the top line. Part of Guidewire’s Data and Analytics family of products, Guidewire Predictive Analytics includes apps for addressing claims management decisions and underwriting and distribution objectives.

Sobre Guidewire

Guidewire es la plataforma en la que las compañías de seguros generales confían para comunicarse, innovar y crecer de manera efectiva. Combinamos digital, core, el análisis y la inteligencia artificial en nuestra plataforma como servicio en la nube. Más de 400 aseguradoras, desde nuevas empresas hasta las más grandes y complejas del mundo, funcionan con Guidewire.

Como socio de nuestros clientes, evolucionamos continuamente para garantizar su éxito. Estamos orgullosos de nuestro historial de implementación sin igual, con más de 1,000 proyectos completados con éxito, respaldados por el equipo de I + D más grande y el ecosistema de socios más amplio de la industria. Nuestro marketplace tiene cientos de aplicaciones que aceleran la integración, localización e innovación.

Para obtener más información, visite nuestro sitio web www.guidewire.fr. Síguenos en Twitter: @Guidewire_PandC.

Guidewire logo