NLC Deploys Guidewire InsurancePlatform to Modernize its Core Operations and Increase Business Agility

NORWICH Conn. and FOSTER CITY, 10 junio, 2019

New London County Mutual Insurance Company (NLC), a New England Property and Casualty (P&C) insurer, and Guidewire Software, Inc. (NYSE: GWRE ), provider of the industry platform P&C insurers rely upon, today announced that NLC has successfully deployed Guidewire InsurancePlatform™ as its new software applications for underwriting, policy administration, claims, billing, and rating management. The company deployed Guidewire InsuranceSuite™ and Guidewire Rating Management™ to help modernize its core operations to better address the evolving needs of its agents and customers and increase business agility.

“We are a small company, yet leveraging best-in-class technology, so from an IT perspective, that is very exciting,” said James Parylak, vice president and chief information officer, NLC. “We have received positive feedback from users and are looking forward to expanding upon what has been delivered.”

“We congratulate NLC on its successful InsuranceSuite deployment,” said Mike Polelle, chief delivery officer, Guidewire Software. “We applaud the company’s over 190 years of providing quality and superior service to its agents and policyholders, and look forward to seeing it succeed in a rapidly-changing insurance industry.”

Sobre Guidewire

Guidewire es la plataforma en la que las compañías de seguros generales confían para comunicarse, innovar y crecer de manera efectiva. Combinamos digital, core, el análisis y la inteligencia artificial en nuestra plataforma como servicio en la nube. Más de 400 aseguradoras, desde nuevas empresas hasta las más grandes y complejas del mundo, funcionan con Guidewire.

Como socio de nuestros clientes, evolucionamos continuamente para garantizar su éxito. Estamos orgullosos de nuestro historial de implementación sin igual, con más de 1,000 proyectos completados con éxito, respaldados por el equipo de I + D más grande y el ecosistema de socios más amplio de la industria. Nuestro marketplace tiene cientos de aplicaciones que aceleran la integración, localización e innovación.

Para obtener más información, visite nuestro sitio web www.guidewire.fr. Síguenos en Twitter: @Guidewire_PandC.