Hays Companies Leverages Guidewire Predictive Analytics

Workers’ comp brokerage customers utilizing advanced predictive analytics
MINNEAPOLIS Minn. and FOSTER CITY Calif., 13 mars 2017

Hays Companies, one of the fastest growing, privately-held risk management, insurance, and employee benefits advisors in the country, and Guidewire Software (NYSE: GWRE), a provider of software products to the Property/Casualty (P/C) insurance industry, today announced that Hays Companies is utilizing Guidewire Predictive Analytics™ for Claims as an integral part of their Risk Management practice.

“We have been utilizing our Guidewire predictive modeling tool for over a year now to help our clients proactively manage their claims, and we have received a lot of positive feedback. By taking a proactive approach on claims management as early as day one, we have been able to provide key insight into which claims could potentially become severe,” said David Britt, Executive Vice President, Hays. “We are excited to continue our partnership with Guidewire, and work with them to expand our model even further.”

“We’re very pleased to be the analytics solution of choice for this initiative at Hays,” said Mike Polelle, chief delivery officer, Guidewire Software. “Hays Companies’ implementation of a predictive severity score into the claims administration process takes Workers’ Compensation claims management to a whole new level.”

A propos de Guidewire Software

Guidewire est la plateforme à laquelle les assureurs IARD font confiance pour communiquer, innover et se développer efficacement. Nous associons les applications cœur de métier, le digital, l’analytique et le machine learning dans notre plateforme sous forme de service cloud. Qu’ils soient jeunes et de petite envergure ou parmi les plus grands et plus complexes au monde, plus de 540 assureurs utilisent Guidewire dans plus de 40 pays.

En tant que partenaire de nos clients, nous sommes en constante évolution pour assurer leur réussite. Nous sommes fiers de nos résultats inégalés en matière d’implémentations, avec à notre actif plus de 1600 projets réalisés avec succès et bénéficiant du soutien de la plus grande équipe de R&D, et l’écosystème de partenaires le plus vaste du secteur. Notre marketplace compte des centaines d'applications qui accélèrent l'intégration, la localisation et l'innovation.

Pour plus de renseignements, veuillez consulter notre site www.guidewire.fr et suivez nous sur X et LinkedIn.

Contact Relations Presse