Communiqué de presse

NLC Deploys Guidewire InsurancePlatform to Modernize its Core Operations and Increase Business Agility

NORWICH, Conn. and FOSTER CITY, Calif., 10 Juin 2019

New London County Mutual Insurance Company (NLC), a New England Property and Casualty (P&C) insurer, and Guidewire Software, Inc. (NYSE: GWRE ), provider of the industry platform P&C insurers rely upon, today announced that NLC has successfully deployed Guidewire InsurancePlatform™ as its new software applications for underwriting, policy administration, claims, billing, and rating management. The company deployed Guidewire InsuranceSuite™ and Guidewire Rating Management™ to help modernize its core operations to better address the evolving needs of its agents and customers and increase business agility.

“We are a small company, yet leveraging best-in-class technology, so from an IT perspective, that is very exciting,” said James Parylak, vice president and chief information officer, NLC. “We have received positive feedback from users and are looking forward to expanding upon what has been delivered.”

“We congratulate NLC on its successful InsuranceSuite deployment,” said Mike Polelle, chief delivery officer, Guidewire Software. “We applaud the company’s over 190 years of providing quality and superior service to its agents and policyholders, and look forward to seeing it succeed in a rapidly-changing insurance industry.”

About New London County Mutual Insurance Company

New London County Mutual Insurance Company is part of NLC Insurance Companies. NLC offers personal and commercial lines products through a network of independent agencies in Connecticut, Massachusetts, and Rhode Island. NLC and its affiliated companies are rated A- “Excellent” by A.M. Best Company, Inc., a nationally recognized rating organization.

À propos de Guidewire

Guidewire est la plateforme à laquelle les assureurs IARD font confiance pour communiquer, innover et se développer efficacement. Nous associons le numérique, les systèmes cœur de métier, l’analytique et l’IA dans notre plateforme sous forme de service cloud. Plus de 400 assureurs, des jeunes de petite envergure aux entreprises les plus grandes et complexes dans le monde, utilisent Guidewire.

En tant que partenaire de nos clients, nous sommes en constante évolution pour assurer leur réussite. Nous sommes fiers de nos résultats inégalés en matière d’implémentations, avec à notre actif plus de 1 000 projets réalisés avec succès et bénéficiant du soutien de la plus grande équipe de R&D, et l’écosystème de partenaires le plus vaste du secteur. Notre marketplace compte des centaines d'applications qui accélèrent l'intégration, la localisation et l'innovation.

Pour plus de renseignements, veuillez consulter notre site www.guidewire.fr. Suivez-nous sur Twitter : @Guidewire_PandC

N.B. : Pour en savoir plus sur les marques déposées de Guidewire, veuillez consulter la page : https://www.guidewire.com/legal-notices

Tous les produits cités dans ce communiqué sont des produits Guidewire.