NLC Deploys Guidewire InsurancePlatform to Modernize its Core Operations and Increase Business Agility

NORWICH Conn. and FOSTER CITY Calif., 10 juin 2019

New London County Mutual Insurance Company (NLC), a New England Property and Casualty (P&C) insurer, and Guidewire Software, Inc. (NYSE: GWRE ), provider of the industry platform P&C insurers rely upon, today announced that NLC has successfully deployed Guidewire InsurancePlatform™ as its new software applications for underwriting, policy administration, claims, billing, and rating management. The company deployed Guidewire InsuranceSuite™ and Guidewire Rating Management™ to help modernize its core operations to better address the evolving needs of its agents and customers and increase business agility.

“We are a small company, yet leveraging best-in-class technology, so from an IT perspective, that is very exciting,” said James Parylak, vice president and chief information officer, NLC. “We have received positive feedback from users and are looking forward to expanding upon what has been delivered.”

“We congratulate NLC on its successful InsuranceSuite deployment,” said Mike Polelle, chief delivery officer, Guidewire Software. “We applaud the company’s over 190 years of providing quality and superior service to its agents and policyholders, and look forward to seeing it succeed in a rapidly-changing insurance industry.”

A propos de Guidewire Software

Guidewire est la plateforme à laquelle les assureurs IARD font confiance pour communiquer, innover et se développer efficacement. Nous associons les applications cœur de métier, le digital, l’analytique et le machine learning dans notre plateforme sous forme de service cloud. Qu’ils soient jeunes et de petite envergure ou parmi les plus grands et plus complexes au monde, plus de 540 assureurs utilisent Guidewire dans plus de 40 pays.

En tant que partenaire de nos clients, nous sommes en constante évolution pour assurer leur réussite. Nous sommes fiers de nos résultats inégalés en matière d’implémentations, avec à notre actif plus de 1600 projets réalisés avec succès et bénéficiant du soutien de la plus grande équipe de R&D, et l’écosystème de partenaires le plus vaste du secteur. Notre marketplace compte des centaines d'applications qui accélèrent l'intégration, la localisation et l'innovation.

Pour plus de renseignements, veuillez consulter notre site www.guidewire.fr et suivez nous sur X et LinkedIn.

Contact Relations Presse