NLC Deploys Guidewire InsurancePlatform to Modernize its Core Operations and Increase Business Agility

NORWICH Conn. and FOSTER CITY Calif., 10 giugno 2019

New London County Mutual Insurance Company (NLC), a New England Property and Casualty (P&C) insurer, and Guidewire Software, Inc. (NYSE: GWRE ), provider of the industry platform P&C insurers rely upon, today announced that NLC has successfully deployed Guidewire InsurancePlatform™ as its new software applications for underwriting, policy administration, claims, billing, and rating management. The company deployed Guidewire InsuranceSuite™ and Guidewire Rating Management™ to help modernize its core operations to better address the evolving needs of its agents and customers and increase business agility.

“We are a small company, yet leveraging best-in-class technology, so from an IT perspective, that is very exciting,” said James Parylak, vice president and chief information officer, NLC. “We have received positive feedback from users and are looking forward to expanding upon what has been delivered.”

“We congratulate NLC on its successful InsuranceSuite deployment,” said Mike Polelle, chief delivery officer, Guidewire Software. “We applaud the company’s over 190 years of providing quality and superior service to its agents and policyholders, and look forward to seeing it succeed in a rapidly-changing insurance industry.”

Guidewire Software

Guidewire è la piattaforma su cui le compagnie d'assicurazione del ramo danni (P&C) fanno affidamento per coinvolgere, innovare e crescere in modo efficiente. Combiniamo digitale, processi di core business, analisied IA al fine di fornire la nostra piattaforma sotto forma di servizio cloud. Più di 400 compagnie d’assicurazione, dalle start up a quelle più grandi e complesse al mondo, si avvalgono di Guidewire.

Siamo orgogliosi dei nostri successi senza precedenti, con più di 1.000 progetti, supportati dal team di ricerca e sviluppo ed dal nostro ecosistema di partner di settore più grande in assoluto. Il nostro marketplace fornisce centinaia di applicazioni che accelerano integrazione, localizzazioneed innovazione.

Per maggiori informazioni, visita il sito www.guidewire.it e seguici su Twitter: @Guidewire_PandC.

Contatto Global Media

Guidewire logo