Hastings Mutual Insurance Company Selects Guidewire Solution for Data Management

Midwest P/C insurer to use Guidewire DataHub™ to expedite access to InsuranceSuite data
HASTINGS Mich. and FOSTER CITY Calif., 16 marzo 2016

Hastings Mutual Insurance Company, an award-winning, regional Property/Casualty insurance carrier serving the Midwest since 1885, and Guidewire Software, Inc. (NYSE: GWRE), a provider of software products to Property/Casualty (P/C) insurers, today announced that Hastings Mutual has selected Guidewire DataHub™ to support its enterprise-wide data management strategy.

Hastings Mutual selected DataHub for efficient data extraction and translation from Guidewire InsuranceSuite™, conformant data consolidation, and publication to downstream systems. One of Guidewire’s earliest customers, Hastings Mutual, successfully deployed Guidewire ClaimCenter® in 2004 and is currently implementing PolicyCenter and BillingCenter.

“We are excited about the prospect of using Guidewire DataHub as our primary data source,” said Mike Schaper, director, Application Development, Hastings Mutual. “Having a complete solution with InsuranceSuite and DataHub will allow our users to quickly retrieve data.”

“We are pleased that Hastings Mutual has selected Guidewire DataHub,” said Steve Sherry, senior vice president, Worldwide Sales, Guidewire Software. “We look forward to helping them realize their goal of more effectively and efficiently accessing data from across their business.”

Guidewire Software

Guidewire è la piattaforma su cui le compagnie d'assicurazione del ramo danni (P&C) fanno affidamento per coinvolgere, innovare e crescere in modo efficiente. Combiniamo digitale, processi di core business, analisied IA al fine di fornire la nostra piattaforma sotto forma di servizio cloud. Più di 400 compagnie d’assicurazione, dalle start up a quelle più grandi e complesse al mondo, si avvalgono di Guidewire.

Siamo orgogliosi dei nostri successi senza precedenti, con più di 1.000 progetti, supportati dal team di ricerca e sviluppo ed dal nostro ecosistema di partner di settore più grande in assoluto. Il nostro marketplace fornisce centinaia di applicazioni che accelerano integrazione, localizzazioneed innovazione.

Per maggiori informazioni, visita il sito www.guidewire.it e seguici su Twitter: @Guidewire_PandC.

Contatto Global Media

Guidewire logo